Pages Menu
Categories Menu
Przemysł i walka z ekologią

Przemysł i walka z ekologią

Przemysł i ochrona środowiska

Niestety w wielu przypadkach przemysł i ekologia nie chcą iść w parze. Są co prawda pewne normy ustalane przez ochronę środowiska jednakże w pewnych przypadkach to tylko teoria. Rozwój przemysłu powoduje także emisję różnego rodzaju związków do atmosfery. Powstaje także problem odpadów do utylizacji. Większość firm segreguje odpady gdyż odpad segregowany skupowany jest po niższej cenie. Mimo to odpady mieszane stanowią drugą często większą część. Dziwne gdyż jednocześnie jest to droższa stawka skupu za kilogram. Niestety niektóre firmy nie decydują się na sortowanie.

To tylko jeden problem. Większym znacznie problemem jest zanieczyszczenie powietrza. Chodź wszyscy walczą z problemem to mimo woli on sam narasta. Rozwój przemysłu prowadzi również do zwiększenia aglomeracji ale również ilości pracowników. O ile część osób korzysta z komunikacji miejskiej to jednak duża część osób dojeżdża jednak samochodami własnymi. Proces ten i ludzie oczywiście powodują wzrost smogu i zanieczyszczeń powietrza. Niestety niekorzystnym w tym przypadku jest przelicznik, którym łatwo skalkulować spalanie samochodu osobowego i ilości paliwa na maksymalną ilość pasażerów. Przeważnie jest to 4-5 osób w stosunku do zakupu biletu miesięcznego czy to przewoźnika prywatnego czy komunikacji miejskiej.

Ekomotoryzacja czyli filtry DPF FAP i katalizatory

Od pewnego czasu w samochodach stosuje się w układzie wydechowym różnego rodzaju podzespoły, które redukują ilość zanieczyszczeń które emituje silnik spalinowy samochodu do atmosfery. Samochody wyposażone są w katalizatory a także filtry cząstek stałych, które przy pomocy wkładu w którym znajdują się cząstki metali szlachetnych neutralizują trujące związki i przechwytują część z nich aby nie dostała się do powietrza. Niestety części, podzespoły te eksploatują się a zakup nowych jest kosztowny gdyż cena ich wynika nie z budowy ale z zastosowanych materiałów takich jak np. cząstki platyny czyli jednego z najdroższych metali szlachetnych. Ludzie często w przypadku informacji, która wyświetla się na desce rozdzielczej samochodu wpadają wręcz w panikę, gdyż od razu widzą duży koszt i po rozeznaniu tematu dochodzi do sytuacji w których części te są usuwane całkowicie a komputery samochodów mają mapowane oprogramowanie w celu oszukania ich systemów, które w normalnej sytuacji powinny wykryć takie zjawisko. Niestety zarówno katalizator czy też filtr DPF FAP przed i po posiada czujniki, które kontrolują przepływ spalin i to właśnie te czujniki są mapowane w komputerze aby nastąpiła „symulacja prawidłowego przepływu”.

Dużo tańsze rozwiązanie czyli regeneracja DPF FAP i czyszczenie katalizatorów

Wiele firm próbowało regenerować filtry i katalizatory przy pomocy ultradźwięków lub wypalania albo stosowania chemii. Każda z tych metod ma swoje zalety i wady jednak najlepszą metodą jest metoda wysokiego ciśnienia z czynnikiem, która płucze filtry i katalizatory co pozwala na dalszą eksploatację ich w pojazdach. Co ważne? Ważne i istotnej jest to, że technologia ta to FCM i nie wypłukuje ona i nie uszkadza struktury wkładu i nie wypłukuje metali szlachetnych z powłoki jest to sprawdzona regeneracja dpf jaką stosuje wiele krajów europejskich.

Sprawdź jak dojechać do firmy TURBO-Elmar, która realizuje usługi naprawy, czyszczenia filtrów i katalizatorów:

Metoda ta to koszt dla samochodu osobowego około 500-600zł i przedłuża ona żywotność katalizatora i filtra DPF lub filtra FAP pozwalając użytkownikowi na dalsze bezproblemowe korzystanie. Technologia FCM posiada certyfikację TUV. W Mielcu jest firma, która stosuje tą technologię dla swoich klientów do czyszczenia podzespołów samochodów osobowych, autobusów czy samochodów ciężarowych.

Turbo-Elmar s.c. – profesjonalna regeneracja DPF FAP i katalizatorów
ul. Polna 3 , 39-300 Mielec
woj. Podkarpackie

Firma realizuje także usługi wysyłkowo. Kontakt z firmą: +48 609 141 806

Dzięki stosowaniu filtrów DPF FAP i katalizatorów pomimo eksploatacji pojazdu możemy w pełni zadbać o środowisko. Usuwanie tych podzespołów jest nieetyczne i niezgodne z niektórymi prawami krajów europejskich. Prawdopodobnie w niedługiej przyszłości także Polska będzie miała obowiązek kontroli emisji spalin w trakcie diagnostyki związanej z przeglądami więc nie polecamy usuwania tych podzespołów gdyż późniejszy zakup nawet używanych będzie w sumie z regeneracją stanowił większy koszt.